dilluns, 21 de novembre del 2011

Política General Localitzada


És curiosa la política, sincerament, em costa d'entendre algunes coses, deu ser, el motiu, pel qual, mai m'ha interessat els polítics en general, la raó per la que passo les pàgines d'un diari anant directament a notícies i societat, a economia, al món en general. He dit mil vegades, que no crec en un vot, que després els partits utilitzaran a la seva conveniència, no m'agrada votar, i que després hi hagi pactes que a vegades són inclús irracionals, tot, per seure a la poltrona, però ara això no és el cas.
Vaig a anar a votar a l'ajuntament, per primer cop a la meva vida, la sala, em va semblar una broma, i així ho vaig comentar, cues, ambient claustrofòbic, però era el que hi havia, sort, que a les municipals l'espai és més ample, sinó l'aire seria irrespirable. Interventors de CiU, PSC, i PP, que per cert, vaig veure molt relaxats, crec que tots sabíem el resultat abans de començar, a mi però em sorpren al poble, i em fa reflexionar els següents resultats:
Guanya CiU, que puja de 1153 vots al 2008, a 1661, això em sorpren, perquè són el partit que està aixecant més polèmica amb les retallades a educació, sanitat, i tot i així pujen, realment, és per felicitar-los, el PSC passa de 2991 vots al 2008 a 1633, realment això és un toc d'atenció important que cal que facin reflexió, ja que influeix que estigui manant CiU a Catalunya, després del tripartit, però, una pèrdua de vots tan important requereix una anàlisi severa, almenys, ho penso jo per la meva part, però diria que hi ha algo, que no estan fent gens bé, el PP passa de 1143 a 1414, força emergent al nostre poble, patent desde les últimes eleccions municipals, cosa que em porta a pensar que estan fent bé les coses, i que van pel camí de seguir sumant, cosa que a mi personalment em preocupa municipalment parlant, veurem la evolució al futur...tenim ICV-EUiA que passa 289 a 461, doblen els vots, cosa molt important, ERC-Ri que passa de 415 a 367, jo crec que segueix pagant el tripartit, i el desencant general del seus votants, i aquí on volia arribar PxC que treu 144 vots, un partit xènofob, que ens està passant? Com algú pot votar PxC, que vol dir Primer els de casa? jo perdoneu-me però hi ha coses que no entenc, m'indigna pensar que hi ha gent que creu que hi ha ciutadans de primera i segona classe, o que el color de la pell és un tret distintiu tan important com per jutjar una persona... en fi..
Les eleccions m'han deixat un mal gust, amb una majoria absoluta que no crec que sigui gens bona per a ningú, no crec en les majories, siguin de qui siguin, espero, però, que aquells que estan al capdavant treballin dur, per tirar endavant tot això, perquè cada cop anem a pitjor, o potser és millor que tot se'n vagi a la merda i ja està? Com sempre després d'unes eleccions, em quedo amb la extranya sensació, i amb una pregunta al meu cap, de que carai serveix votar si no hi ha manera de que canvii res? Tinc la sensació i el desencant que mani qui mani, només s'aprofita del poder i ja està...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada