diumenge, 18 de desembre del 2011

Nadal... Bones Festes!


Fa dies, que tenim els carrers engalanats, llums, figures, i diverses decoracions ens fan més agradable la foscor de la tarda, quan el carrer ja és fosc, fred i desèrtic com al Gener, al Nadal aconseguim que sigui acollidor, fred igualment, però fins i tot romàntic. Cert que el Nadal és consumista, i que moltes vegades envaïts per un esperit inclutat per molts factors menys el religiós, fem coses que no fem la resta de l'any, tenim detalls amb aquells que ens envolten, però també amb aquells que tenim més lluny i potser no ens hi hem portat del tot bé, apareixen els reptes que sempre vols realitzar, amb l'excusa d'un any nou, promeses que no arriben al Febrer, però que cada any, com si no n'aprenguessim, tornem a intentar. A mi, deixant de banda tot el consumisme exagerat que comporta les festes, m'encanten, perquè aquest comença amb alegria el 24 a la nit, el dia més important de totes les festes, amb un bon sopar a casa dels meus pares, és l'aniversari de la meva mare, i casibé sempre hem celebrat amb més alegria aquest motiu, que el propi dia de Nadal, és una nit molt especial, rodejada de les persones més importants, on és beu i és menja amb alegria, i on diem les tonteries més grans, nit per gaudir, i amb il·lusió que ara sempre sóm més! El dia de Nadal, és una marató de les bones, dinar a casa dels sogres, aixecar-te de la taula, fart de menjar i de beure, anar corrents al casal, fer un quintu de Nadal, i tenir sufucient temps per arribar a casa i preparar el sopar pels amics, que sí, que venen tots a casa el dia de Nadal, i dius, estaran tips i no menjaran gaire... cullons... arrassen amb tot, jo crec que ja dinen poc perquè sabent que venen a sopar, sino no ho entenc, això sí, gràcies a ells, renovo tots els vins, caves, licors, i begudes que hagi pogut inventar-me...jaja vale va, i em fa immensament feliç, tenir tota una nit per endavant amb ells, sobretaula de les bones i borratxera assegurada! I per Sant Esteve, torna a haver-hi dinar a casa meva, que vé el meu germà i familia, tornem a parar taula, tornem a treure el cava, i a celebrar les festes s'ha dit, m'encanta que casa meva és converteixi en un centre de reunió, dóna vida a la casa, i fa ambient, i perquè no.. això fa goig, tenir a casa teva la gent que estimes, somriure, sentir-te estúpidament feliç, compartir temps, això és la clau, allò que no tenim la resta de l'any!
No visc el Nadal com a algo consumita, ni sóc hipòcrita, la gent que no m'ha importat en tot l'any, no ho faran ara per Nadal, els meus detalls, són presents dia rere dia, amb petites tonteries que arrenquen els somriure d'aquells que les reben, i això és lo important, estimar tot l'any, no només en una època, perquè ens han posat 4 llums al carrer i perquè als altaveus sonen nadales, Nadal, hauria de ser tot l'any, perquè és impossible estimar per etapes!

Que tingueu un Bon Nadal i unes Bones Festes, amb aquells que són capaços, no d'arrencar només, sinó de crear el vostre somriure!

Una copa de cava, brindarà per tots vosaltres... la meva!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada